Ruokaa omasta maasta -tunnus

23.3.2012

Ruokaa omasta maasta -tunnus vahvistaa suomalaisen ruuan viestiä

Hyvää Suomesta -merkki on uudistunut Ruokaa omasta maasta -tunnuksella. Uudistustyön taustalla oli suomalaisten elintarviketoimijoiden halu vahvistaa suomalaisen elintarvikkeen vetovoimaa. Kuluttajat ovat entistä enemmän kiinnostuneita ruuasta, sen tuotannosta ja alkuperästä ja tukeutuvat ostopäätöksiä tehdessään paljolti pakkausmerkintöihin. Siksi vieläkin selkeämmin tuotteen alkuperästä viestivä pakkausmerkintä toimii sekä kuluttajan että elintarvikealan eduksi. Kyseessä ei ole kampanja vaan pysyvä muutos merkin viestintään. Ruokaa omasta maasta -tunnusta tullaan näkemään myös elintarvikeyritysten mainonnassa sekä pakkauksissa.

Vuonna 1993 lanseerattu Hyvää Suomesta -merkki on suomalaisen ruokaketjun yhteistyön merkittävimpiin kuuluvia saavutuksia. Hyvää Suomesta on jo vakiinnuttanut asemansa Suomen arvostetuimpien ja tunnetuimpien brändien joukossa. Merkkiä käyttää yli 250 yritystä ja se kertoo tuotteen alkuperästä noin 8 000 elintarvikkeessa. Merkin tehtävänä on lisätä suomalaisen ruuan arvostusta ja edistää sen menekkiä. Hyvää Suomesta -merkkiä hallinnoi ja sen käyttöoikeuden myöntää RuokatietoYhdistys ry.