Hannun 100% gluteeniton Tattari-pellavasämpylä ehdolla Vuoden Elintarvikkeeksi

1.4.2015

Elintarviketeollisuusliiton järjestämän Vuoden Suomalainen Elintarvike 2015 -kilpailun viisi finalistia ovat Fazer Alku Sadonkorjuupuuro, Hannun 100 % gluteeniton Tattari-pellavasämpylä, Jymy Suomalainen Luomujäätelö vanilja, L’Uomu Nokka Rottinkirinta luomubroilerin rinta maustamaton ja Roberts Berrie Mustikka.

Hannun 100% gluteenitomat aloitti toimintansa Nurmijärvelllä huhtikuussa 2014. Yritys on osa Pirjon Pakaria, jolla on leipomot myös Seinäjoella ja Ylöjärvellä. Vuoden Suomalainen Elintarvike-finaaliin nyt valittu Tattari-pellavasämpylä on saanut jo muutakin tunnustusta, sillä se valittiin  Vuoden 2014 gluteenittomaksi tuotteeksi Suomen keliakialiiton kilpailussa.

Finaaliin valitut tuotteet ovat ruokailun trendien ytimessä ja niissä yhdistyvät sekä hyvinvointi että nautinto. Lisäksi ne tuntuvat kotoisilta ja niissä on helposti lähestyttäviä arvoja, Vuoden Suomalainen Elintarvike 2015 -esikarsintaraadin puheenjohtaja Sara La Fountain kertoo.

Raati luonnehti finalistituotteita myös ajanmukaisiksi ja erilaisia vaihtoehtoja tarjoaviksi. Perinteisiä tuotteita on uudistettu vastaamaan nykytrendejä. Huomio kiinnittyi lisäksi hienosti toteutettuihin pakkauksiin, joilla on kaikissa tuotteissa iso rooli.

Vuoden Suomalainen Elintarvike 2015 -kilpailun voittaa finalistituote, joka saa eniten ääniä yleisöäänestyksessä. Aänestää voi osoitteessa http://www.maistasuomi.fi/fi/vuodenelintarvike

Äänestysaika päättyy 17.4.2015. Voittaja julkistetaan Elintarvikepäivässä 5.5.2015.