Kainuun Vuoden Yrittäjä on Hyvärisen Leipomo Oy Kuhmosta

11.5.2015

Mikko Heikkinen ahkeroi myös leipomon tuotannossa. Tässä hän on kakkujen teossa.

Kuhmolainen Hyvärisen Leipomo Oy on valittu Maakunnalliseksi Vuoden Yrittäjäksi  2015.

Hyvärisen Leipomo Oy on vuonna 1947 perustettu perheyritys, jossa yrityksen pääomistajana ja toimitusjohtajana toimii Mikko Heikkinen. Hän otti vastuun leipomon kehittämisestä vanhemmiltaan Riitta ja Veikko Heikkiseltä syyskuussa 2006. He puolestaan olivat saaneet yrityksen vetääkseen sen perustajalta Annikki Hyväriseltä vuonna 1979.

Leipomo on täyden palvelun leipomo, jonka tuotevalikoimaan kuuluvat niin ruokaleivät, kahvileivät, konditoriatuotteet kuin eineksetkin (erilaiset piirakat, rönttöset ja kukot). Tuotteet myydään pääasiassa vähittäiskauppojen kautta.

Valinnan perusteluissa todetaan, että Mikko Heikkinen on kehittänyt leipomon toimintaa nykyaikaiseksi, uusia tuotteita markkinoille tuottavaksi kuitenkin siten, että vanhat perinteiset tuotteet rönttöset sekä lanttu- ja kalakukot on pidetty valikoimissa. Heikkinen on ennakkoluulottomasti myös laajentanut markkinoita Kuhmon ja Kainuun ulkopuolelle. Leipomon hyvästä yrityskulttuurista kertoo se, että henkilökunta on pysyvää ja motivoitunutta.

Haastavasta taloudellisesta tilanteesta huolimatta Mikko Heikkinen suhtautuu tulevaisuuteen optimistisesta ja on jatkuvasti valmis uusien viimeisimpien trendienkin vaatimaan tuotekehitykseen.

Mikko Heikkinen toimii lisäksi aktiivisesti Kuhmon Yrittäjissä (hallituksen jäsen) ja Suomen Leipuriliiton valtuuskunnassa sekä Kainuun Leipomoyhdistyksen puheenjohtajana.

Palkinnot jaettiin lauantaina 9.5.2015 Kuhmossa Kuhmon Yrittäjien 60-vuotisjuhlan yhteydessä, joka oli samalla maakunnallinen yrittäjäjuhla.