Presidentti Niinistö tapasi Leipätiedotuksen edustajia

10.9.2015

Presidentti Niinistö sai Leipätiedotuksen edustajilta tuliaisiksi leipäkorin. Copyright © Tasavallan presidentin kanslia

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö tapasi Leipätiedotus ry:n edustajia torstaina 10. syyskuuta Presidentinlinnassa. Mukana olivat Leipätiedotus ry:n toiminnanjohtaja Kaisa Mensonen, hallituksen puheenjohtaja Maria Pimenoff (Fazer Leipomot), projektikoordinaattori Terhi Virtanen, Etelä-Suomen Leipomoyrittäjät ry:n sihteeri Anna Repo (Nurmileipä Oy) sekä Suomen Leipuriliitosta Leipuri-lehden toimituspäällikkö Elina Matikainen.

Tapaamisessa oli esillä mm. parhaillaan käynnissä oleva Valtakunnallinen leipäviikko, jonka teemana on tänä vuonna perusasiat: kuidun tärkeys ruokavaliossa sekä terveelliset välipalat.

Yhdistyksen edustajat kertoivat, että ruisleivän suosio on nousussa ja karppausbuumin jälkeen leivän kulutus on taas tasaantumassa.

Leipätiedotuksen edustajat lahjoittivat presidentti Niinistölle tapaamisessa leipäkorin, jonka sisällöstä vastasivat Suomen Leipuriliiton Etelä-Suomen alueyhdistyksen jäsenleipomot. Korissa olivat seuraavat tuotteet:

Fazer Leipomot Oy: Grand Blanc ja Puikula -täysjyväruisleipä

Oy Fredr. Edv. Ekberg Ab: Baselin leipä ja Viikonloppuleipä

Haaga Leipä Oy: Suolaton Täysjyväruisleipä, Ruislimppu ja Vegepiirakka

Kakkutalo Gilan Oy: Red Velvet -kakku

Leipomo Keisari: Keisari Levain ja Keisari Kardemummakierre

Nurmileipä Oy: Pieni Tuliaishiivaleipä

Sinuhe Ky: Bebe -leivokset, Aittaleipä, Jälkiuunineppari, Leipähetki -sekaleipä ja     Leipähetki -ruisleipä

Uudenmaan Herkku Oy: Kalastajanleipä ja Porkkanakakku

Uudenmaan Leipä Oy: Ellen Svinhufvud -kakku ja Pikkuleivät