Ministeri Kimmo Tiilikaiselle Leipäviikon tervehdys

11.9.2015

Ministeri Kimmo Tiilikaisen kanssa kuvassa ovat Leipätiedotuksen toiminnanjohtaja Kaisa Mensonen (vas.) ja hallituksen varapuheenjohtaja Pasi Lehtonen. Kuvassa myös ministerille viety Leipäviikon tervehdys.

Leipäviikon toiseksi perinteeksi on muodostunut leipätervehdyksen vieminen maa- ja metsätalousministerille. Tänä vuonna audienssi oli saatu maatalous- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikaisen luo. Ministeri tuntui ilahtuvan leipäkorista, johon oli toimittanut tuotteitaan joukko leipomoita ja konditorioita eri puolilta Suomea.

Ministeri Kimmo Tiilikaiselle veivät Leipäviikon tervehdyksen Leipätiedotus ry:n toiminnanjohtaja Kaisa Mensonen, hallituksen varapuheenjohtaja Pasi Lehtonen (Leipomo Rosten Oy) sekä Suomen Leipuriliitosta Leipuri-lehden toimituspäällikkö Elina Matikainen.

Samalla ministerille kerrottiin mm. Leipätiedotus ry:n toiminnasta, Leipäviikon kuitu-teemasta sekä leipomotuotteiden kulutuksesta Suomessa.

Ministeri Tiilikaiselle viedystä tuliaiskorista löytyi niin perinteistä hapanta ruisleipää kuin myös makeampaa saaristolaisleipää sekä erilaisia vaaleita ruokaleipiä sekä näkkileipää. Ruis maistui myös mukana olleissa ruisnachoissa ja ruistikuissa.  Kahvileipäpuolelta korissa on kahdenlaista kierrepitkoa sekä pikkuleipiä  ja konditoriatuotteita edusti mustaherukka-suklaakakku.

Leipätervehdyksen sisältö oli seuraava

F.K. Trube Oy – Kanelikierrepitko ja Voikierrepitko

Kaesan Kotileipomo Oy – Kaesan Puolukkatikut, Kaesan Ruistikut

Kakkugalleria Oy – Mustaherukka-suklaakakku