Porin Leipä Oy on Porin Vuoden 2016 Yritys

23.9.2016

Porin Vuoden yritys 2016 palkittiin Porin Päivänä 24.9. 2016 torijuhlassa Satakieli-lavalla. Tunnustuksen ottivat vastaan Porin Leipä Oy:n hallituksen puheenjohtaja Ulla Lehmijoki ja toimitusjohtaja Timo Valli (oikealla). Luovuttajina Porin Yrittäjien puheenjohtaja Jari Taimi ja sihteeri Nina Huhtamäki. Kuva Aapo Valli.

Porin Vuoden yritys 2016 on  Porin Leipä Oy. Vuoden Yrityksen valitsi Porin yrittäjät jäsenistöltä tulleiden ehdotusten perusteella. Voittajaa perusteltiin muun muassa sillä, että yritys on ollut pitkään mukana porilaisissa ruokapöydissä ja viestintä on ajan hermolla. Tästä esimerkkinä tuotenimistä keskustelu asiakkaiden kanssa facebookissa. Meriittilistassa ovat myös yhteistyö ammattioppilaitosten kanssa, laatusertifikaatti sekä lähiruoka.

Porin Leipä Oy on perustettu vuonna 1947 ja Sarpi Oy samana vuonna. Sarpi kuuluu Porin Leipä Oy:hyn, kulkien itsenäisenä yksikkönä rinnalla. Porin Leipä valmistaa ruoka- ja kahvileipätuotteita, leivonnaisia, pakasteita sekä suoraan oman brändinsä, mutta myös kauppaketjujen omien brändien alla alihankintana. Sarpin valikoimaan kuuluu konditoriatuotteet, ohukaiset, blinit sekä kahvilat, paistopisteet sekä leipomomyymälät.

Kaikkiaan Porin Leipä työllistää noin 150 työntekijää ja konsernin liikevaihto on 16 milj. euroa.
Porin Leipä Oy on edelleen perustajasuvun omistuksessa. Porin Leivän leipomo sijaitsee Karjalankadulla, Sarpin leipomo Herralahdessa. Sarpin kahviloita on leipomon lisäksi Pohjoiskauppatorilla sekä BePopissa.