Rinkeli GP:n voitto meni Turun ammatti-instituutille

11.2.2017

Keskellä pokaalia pitelevät voittajat Oskari Takkinen ja Iida-Kaisa Juntunen sekä heistä vasemmalla opettaja Arja Korhonen-Masalin. Voittajista oikealla Tredu Kangasalan joukkue Saara Lehtimäki, Satu Vierelä ja Reijo Heinonen. Vasemmalla Salpauksen joukkue, reunimmaisena Suvi Nieminen, sitten Nella Kumpulainen ja opettaja Outi Nieminen.
Voittajajoukkueen kahvileipä oli Omena-pistaasiviineri.
Voittajan konditoriatyö oli nimeltään Morsian.

Vuoden 2017 Rinkeli Grand Prix -kilpailun voitto meni Turun ammatti-instituutin joukkueelle, jonka muodostivat opiskelijat Oskari Takkinen ja Iida-Kaisa Juntunen opettaja Arja Korhonen-Masalinin johdolla. Toiseksi tuli Tampereen seudun ammattiopisto Tredun joukkue Satu Vierelä ja Saara Lehtimäki opettajanaan Reijo Heinonen. Pronssitilan nappasi lahtelainen Koulutuskeskus Salpaus, jonka joukkueessa kilpailivat Suvi Nieminen ja Nella Kumpulainen opettaja Outi Niemisen johdolla.

Kilpailu käytiin lauantaina 11.2.2017 Kotkassa, Etelä-Kymenlaakson ammattiopisto Ekamin järjestämänä ja siihen osallistui yhteensä 11 joukkuetta ammattioppilaitoksista ympäri maata. Rinklei GP on ammattioppilaitosten leipuri-kondiittoriopiskelijoille vuosittain järjestettävä SM-kilpailu, johon voivat ottaa osaa alle 23-vuotiaat alan opiskelijat. Kilpailun järjestää Suomen Leipuriliitto yhteistyökumppaneineen. Yhteistyökumppaneina toimivat Helsingin Mylly Oy, Finnbakels Oy, Leipurin Oyj, Mauste-Sallinen Oy sekä Valio Oy.