Sponsor Capital osti Myllyn Parhaan

8.1.2018

Sponsor Capitalin hallinnoima pääomarahasto on 8.1.2018 tehdyllä kaupalla ostanut vuonna 1928 perustetun perheyhtiö Myllyn Parhaan. Sopimukseen kuuluu Myllyn Paras -liiketoiminta Suomessa sekä kaksi tuotantolaitosta Hyvinkäällä.

Myllyn Paras valmistaa, myy ja markkinoi jauhoja, hiutaleita, suurimoita ja pastaa sekä pakastetaikinoita ja leivonnaispakasteita. Yrityksen kaksi tehdasta sijaitsevat Hyvinkäällä. Myllyssä valmistetaan jauhot, hiutaleet, suurimot sekä pastat. Pakastetehdas on keskittynyt pakastetaikinoiden ja leivonnaispakasteiden valmistukseen. Siirtyvän liiketoiminnan liikevaihto vuonna 2017 oli noin 51 m€ ja yhteensä yhtiö työllistää noin 100 työntekijää.

Myllyn Paras Oy:tä 30 vuotta johtanut ja yrityksen kokonaan omistanut Pekka Savela pysyy yhtiön vähemmistöosakkaana.  Hän perustelee ratkaisua toiminnan kehittämisellä.

- Perheen kesken mietimme eri vaihtoehtoja yrityksen kehittämiseksi, ja paras ratkaisu on jatkaa eteenpäin uuden kumppanin ja uusien resurssien kanssa, hän toteaa. Savela jatkaa Myllyn Paras Venäjän liiketoimintojen vetämistä kuten aikaisemminkin. Venäjän liiketoiminnat eivät kuulu tehtyyn sopimukseen.

Sponsor Capital on vuonna 1997 perustettu suomalainen pääomasijoittaja. Sponsor Capitalin partneri Sami Heikkilän mukaan Myllyn Paras on kiinnostava, ikoninen ja innovatiivinen yritys, jonka historiassa on tehty paljon hyviä päätöksiä. Hänen mukaansa toimialaan liittyy nyt positiivisia odotuksia ja tavoitteena on jatkaa yrityksen upeaa kehitystä. Myllyn Parhaan uudeksi toimitusjohtajaksi on 1.1.2018 alkaen nimitetty Kirsi Vesterinen.