S-ryhmä sparraa pienten ja keskisuurten yritysten ruokaideoita

27.6.2018

Suomalainen Menestysresepti käynnistyi 27.6.2018.  Kyseessä on S-ryhmän ruokakauppojen järjestämä tapahtumasarja, joka kohdistuu pienten ja keskisuurten valmistajien ruokaideoihin. Tavoitteena on nostaa kolmen vaiheen kautta kauppojen hyllyyn uusia, kekseliäitä tuotteita ja tehdä niistä Suomen kuuluisimpia elintarvikkeita. Ensimmäisessä vaiheessa haetaan viittäkymmentä kasvuhaluista pienyritystä mukaan elokuussa järjestettävään innovaatiopajaan. Sieltä haetaan yhdessä vauhtia skaalautuvien ja poikkeuksellisten elintarviketuotteiden synnyttämiselle - tuoteideasta tarinallistettuun konseptiin.

Syyskuussa käynnistyy haku varsinaiseen innovaatiokilpailuun. Siihen voivat osallistua kaikki halukkaat. Tuotekehitysurakka jatkoon valittujen tuoteideoiden kanssa käynnistyy tammikuussa 2019. Oikeudet tuotteiden omistukseen säilyvät täysimääräisesti mukaan lähtevillä yrityksillä.

– Kevään 2019 aikana avitetaan liikkeelle joukko uusia ja innovatiivisia elintarviketuotteita, joista puhuttelevimmat saavat osakseen huomiota ja sparrausta siinä määrin, että niillä on mahdollisuus olla Suomen kuuluisimpia elintarvikkeita kesällä 2019, lupaa kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu S-ryhmän vähittäiskaupasta.

S-ryhmän kumppanina Suomalaisessa Menestysreseptissä toimii elintarvikealan asiantuntijapalveluyritys Foodwest.

Suomalainen Menestysresepti tullaan mediallistamaan. S-ryhmä lupaa aisassa eteneville uusille tuotteille ja niiden valmistajille ennennäkemätöntä näkyvyyttä jo ennen kuin tuotteet saadaan hyllyyn.