Leipomoalan SM-joukkuekilpailu Elintarviketeollisuusmessuilla Tampereella 14.9.2022

10.8.2022

Viiden leipomon kaksihenkiset joukkueet kilpailevat leipomoalan SM-joukkuekilpailussa syyskuussa Tampereella. Yleisön edessä joukkueet valmistavat konditoriatuotteita Elintarviketeollisuus 2022 -messuilla Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa keskiviikkona 14.9.2022. Kannattaa tulla paikalle seuraamaan ja jännittämään, minkä leipomon edustajista ’leivotaan’ tällä kerralla Suomen mestarit!

SM-joukkuekilpailu on Suomen Leipuriliittoon kuuluvien leipomoiden ja konditorioiden välinen. Mukaan ovat ilmoittautuneet joukkueet seuraavista leipomoista:

Konditoria pH7 Oy, Tuusula

Leipomo Juuri Oy, Riihimäki

Elonen Oy Leipomo, Jämsä

Pulla-Pirtti Oy, Oulu

Linkosuon Leipomo Oy, Tampere

Kilpailussa valmistetaan ruokaleipää, välipalaleivonnainen sekä konditoriatuote/tuotelajitelma. Kilpailu toteutetaan kahtena päivänä, joista ensimmäisenä eli tiistaina 13.9.2022 joukkueet valmistavat ruokaleivän ja välipalatuotteen Tampereen seudun ammattiopiston Kangasalan toimipisteessä. Konditoriatuote/tuotelajitelma valmistetaan Elintarviketeollisuus 2022 -messuilla Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa keskiviikkona 14.9.2022 alkaen kello 11. Kilpailun sääntöihin voi tutustua tarkemmin  osoitteessa https://www.leipuriliitto.fi/tapahtumat/kilpailut-kotimaassa/

Kaikki kilpailutuotteet eli siis myös Kangasalla valmistetut ruokaleivät ja välipalatuotteet, arvioidaan Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa keskiviikkona 14.9.2022. Tuotteista arvioidaan maku, ulkonäkö, innovatiivisuus ja resepti. Kilpailun tuomareina toimivat yhteistyökumppaneiden palveluksessa toimivat, leipomon käytännön työt hallitsevat ammattilaiset.  Yhteistyökumppanit ovat Condite Oy, Finnbakels Oy, Leipurin Oy, Mauste-Sallinen Oy ja Valio Oy sekä Tampereen Messut Oy ja Tampereen seudun ammattiopisto Tredun Kangasalan toimipiste. Päätuomarina toimii Mika Parviainen, Valio Oy.