Konditoriakilpailun tulokset

Suomen kilpailijat olivat Tuomo Pynnönen(vas.) ja Vilppu Hänninen (oik.). Keskellä valmentaja Toni Rantala.
Ruotsin voittajajoukkueen muodostivat Fredrig Borgskog (vas.) ja Ronny Latva. Valmentaja Johan Sandelin oikealla.
Tuomaristossa olivat Tanskan Michael Nielsen (oik.), Suomen Toni Rantala ja Ruotsin Johan Sandelin. Tässä arvioidaan Suomen joukkueen petit fours-leivoksia.
Ruotsin joukkueen kilpailukakku.

Suomi hopealla konditoria-alan PM-kilpailuissa, Ruotsille mestaruus

Ruotsin joukkue voitti konditoria-alan Pohjoismaiden mestaruuden 8.10.2014 Tampereella pidetyissä Nordic Pastry Cup 2014 -kilpailuissa. Suomi ja Tanska sijoittuvat hopealle samalla pistemäärällä. Norja ei osallistunut kilpailuun.

Kilpailussa valmistettiin kahdeksan tunnin aikana suklaa-lautasjälkiruoka, kolme erilaista petit fours -leivosta kahdeksan kappaletta kutakin sekä kolmikerroksinen hääkakku.  Kilpailun teema oli Romantic.

Ruotsin joukkueessa kilpailivat Ronny Latva ja Fredrik Borgskog valmentajanaan Johan Sandelin. Suomen joukkueen muodostivat Vilppu Hänninen ja Tuomo Pynnönen ja valmentajana toimi Toni Rantala, Konditoria pH7 Oy, Tuusula. Tanskan joukkueen kilpailijat olivat Helle Thrige Nielsen ja Kennet Bach Laustsen, joiden valmentaja oli Henrik Jellev Madsen.

Pohjoismaiden välinen konditoria-alan kilpailu oli lajissaan ensimmäinen ja se käytiin Tampereen messu- ja urheilukeskuksessa NordicFood & NordicPack  2014 –messutapahtuman yhteydessä. Kilpailun järjestivät Suomen Leipuriliitto ry ja Tampereen Messut yhteistyökumppaneineen.