Keski-Suomen Leipomoyhdistyksellä Leipäviikon tapahtuma

13.9.2016

Leipätapahtuma järjestettiin Jyväskylän kävelykadulla.

Keski-Suomen Leipomoyhdistys esitteli ja myi leipää tiistaina 13.9. Jyväskylän kävelykadulla. Tapahtuma liittyi Leipäviikkoon.

Mukana leipätapahtumassa olivat Jyväs Pakari Oy, Elonen Oy Leipomo, Ruthin leipomo Oy, Äijäsen Kotileipomo Oy, Vuohelan Herkku Oy sekä Jyväskylän aikuisopiston opettajat ja opiskelijat.

Sää suosi tapahtumaa ihmisiä oli liikkeellä kävelykadulla runsaasti. Ihmiset kyselivät paljon leivän raaka-aineista ja onko vilja kotimaista. Arvostusta leipurit saivat siitä, että tuotteet leivotaan kotimaisesta viljasta ja valmistetaan alusta pitäen omassa leipomossa. Rukiin ja kauran terveellisyys tuli myös esille. Myös jääkiekkojoukkue JYPin pelaajat tulivat poseeraamaan leipätapahtumaan. He mainostivat alkavia syksyn pelejään. Heillekin annettiin ruisleivät.

Jyväskylän aikuisopiston opiskelijat esittelivät tuotteita ja myivät tuotteita ahkerasti jalkautuen kadulle maistattamaan ja kertomaan suomalaisesta leivästä ja sen terveellisyydestä. Päivä oli kaunis ja sen vuoksi ihmisiä oli koko päivän runsaasti liikkeellä.

Tapahtuman tuotto lahjoitetaan jouluna Keski-Suomen Keskussairaalaan lastenosastolle.