Tähtituote 2012 -kilpailun finalistit valittu

29.3.2012

Tähtituote 2012 -kilpailun finalistit valittu

Tähtituote 2012 -kilpailun finaalin viisi ruokainnovaatiota ovat Atria Bravuuri Broilerin Sisäfilee-Pekonirullat Bataattipedillä, Myllärin Luomu Riisipiirakka, Pirkka mikrovalmis Uuniperuna, Provena Gluten Free Oar Bread Mix (gluteeniton kauraleipäseos) ja 24h Valo paahdettu rouhittu pellava + mustikka.
Kilpailuun osallistui 50 elintarviketeollisuuden kotimaassa kehittämää ja valmistamaa ruokauutuutta. Raati keskittyi finalistien valinnassa erityisesti kilpailutuotteiden innovatiivisuuteen, menestysnäkymiin sekä tietenkin maukkauteen ja muuhun aistittavaan laatuun. Valinnat tehneen raadin puheenjohtajana toimi Tekesin Sapuska-ohjelman päällikkö Kari Venäläinen.

Kilpailun voittaja ratkeaa puoliksi asiantuntijaraadin ja yleisöäänestyksen yhteistyönä. Yleisö sai äänestää suosikkiaan 27.3.-15.4.2012 ETL:n nettisivuilla. Raadin ja yleisöäänestyksen yhteistulos julkistetaan Elintarvikepäivä 2012:n huipennuksena Helsingin Messukeskuksessa 8.5.2012. Elintarvikepäivään voi ilmoittautua 20.4.2012 asti osoitteessa www.elintarvikepaiva.fi.