Pulla-Pirtti Oy Hyvää Suomesta -merkin käyttäjäksi

29.12.2015

Oululaiselle Pulla-Pirtille on myönnetty Hyvää Suomesta –merkin käyttöoikeus 16.12.2015 alkaen. Suomen Ruokatieto ry:n myöntämä tunnus kertoo, että Hyvää Suomesta -merkillä varustettu elintarvike on valmistettu Suomessa pääosin suomalaisia raaka-aineita käyttäen. Ensimmäisiä tällä merkinnällä varustettuja Pulla-Pirtin tuotteita voi löytää kaupoista helmikuusta lähtien.

Hyvää Suomesta –merkin käyttämisellä Pulla-Pirtti osoittaa olevansa sitoutunut kehittämään suomalaista ruuantuotantoa. Yritys kertoo, että leivonnassa pyritään käyttämään lähellä tuotettuja raaka-aineita.  Esimerkiksi jauhot ovat peräisin lähimyllystä ja ne on jauhettu pohjoisen Suomen viljasta.Tulevana vuonna Pulla-Pirtillä leivotaan myös ruisleivät 100 prosenttisesti kotimaisesta rukiista. Suomi on ensimmäistä kertaa vuosiin omavarainen rukiin tuotannon suhteen, joten kotimainen ruis riittää ainakin ensi vuonna kattamaan koko Suomen kulutuksen.

Pulla-Pirtti Oy on vuonna 1958 perustettu leipomo- ja konditoriatuotteita valmistava perheyritys, joka työllistää tällä hetkellä noin 100 ammattilaista. Toimipisteet leipomolla on Oulun lisäksi Raahessa ja Rovaniemellä.