Mikko Hietala on Varsinais-Suomen nuori yrittäjä 2017

5.4.2017

Mikko Hietala

Turkulaisen leipomo-konditoria MBakery Oy:n yrittäjä Mikko Hietala on Varsinais-Suomen Vuoden nuori yrittäjä 2017. Valtakunnallisen kisan voittaja paljastetaan toukokuussa Tampereella.

Vuonna 2012 perustetun  MBakeryn liikevaihto on kasvanut yrityksen perustamisesta lähtien ja M-brändin alla työskentelee nykyisin 42 työntekijää. Yrittäjä Mikko Hietala on 31-vuotias elintarviketekniikan insinööri ja leipuri-kondiittori.

- Tämä on hieno kunnia. Se, että palkinto tulee yrittäjiltä toiselle, tuntuu itse asiassa vielä paremmalta. Kiitos siis siitä. Yrittäjille, ja varsinkin nuorille yrittäjille, haluan sanoa, että uskokaa omaan tekemiseen, vaikka elämässä tulee huonoja ja huonompia hetkiä, Mikko Hietala kommentoi ja kiittää myös työtovereitaan ja läheisiään.

Valinnan tehneen tuomariston mukaan Hietala on osoittanut sinnikkyyttä ja ennakkoluulottomuutta, sillä konditoria- ja leipomoala on erittäin kilpailtu ja matalakatteinen. Valinta julkistettiin Business Camp -tapahtumassa Turussa tiistaina 4.4.2017.

- MBakery on alusta asti satsannut omiin, kilpailijoista erottuviin laadukkaisiin tuotteisiin. Mikko Hietalalla on intohimo kehittää alaansa ja hänellä on rohkeutta toteuttaa uusia ideoita, valinnan tehneen tuomariston puheenjohtaja Taija Kavalto perustelee.

MBakery on kerännyt mainetta myös valtakunnallisesti. Se valittiin MTV:n ohjelmassa Suomen parhaaksi leipomoksi vuonna 2015.

M-brändin alle kuuluvat nykyisin leipomon lisäksi vuonna 2013 Turun kauppahalliin avattu Piece of Cake -kahvila, vuonna 2015 Kauppakeskus Myllyyn Raisioon avattu Take the Cake – Mbakery Café -kahvila sekä syksyllä 2016 Turkuun Aboa Vetus & Ars Novan tiloihin avattu kahvila-ravintola M Kitchen & Cafe.

Suomen Yrittäjät ja Yksityisyrittäjäin Säätiö palkitsevat valtakunnallisen Vuoden nuori yrittäjä -kisan voittajan 12.5. Tampereella Get Together -tapahtumassa. Kilpailu jakautuu alueellisiin alkukilpailuihin sekä valtakunnalliseen loppukilpailuun, jossa palkintosumma on 30 000 euroa. Alueellisten alkukilpailujen voittajat saavat 1500 euron suuruisen palkinnon. Loppukilpailun finalisteiksi valitaan viisi parasta alueellista ehdokasta.

Mikko Hietalaa Varsinais-Suomen Vuoden nuori yrittäjä -kilpailuun ehdottivat Turun Yrittäjät.