Itsenäisyyden juhlavuoden koristetyökilpailu 13.-14.9.2017 Tampereella. Nyt kilpailemaan!

10.7.2017

Suomen Leipuriliitto yhteistyökumppaneineen järjestää koristetyökilpailun teemalla Itsenäinen Suomi 100 vuotta Elintarviketeollisuus 2017 -messuilla Tampereen Messu-ja urheilukeskuksessa 13.-14.9.2017.

Tämänkertaisessa kilpailussa valmistetaan koristetyö teemalla Itsenäinen Suomi 100 vuotta. Kilpailutyö tehdään kaksihenkisin joukkuein ja sen voi harjoitella etukäteen. Työn osat voi tuoda valmiina tai puolivalmiina kilpailupaikalle, jossa työ kootaan. Tarkoituksena on luoda koristetyö, joka hyvin kuvaa satavuotiasta itsenäistä Suomea ja joka kelpaisi koristeeksi jopa Presidentinlinnaan!

Molempina messupäivinä kilpaillaan. Ensimmäisessä, keskiviikkona 13.9.2017 järjestettävässä kilpailussa, kilpailevat ammattikoulujen joukkueet. Toisena päivänä eli torstaina 14.9.2017 kilpailevat Suomen Leipuriliittoon kuuluvien leipomoiden/konditorioiden joukkueet.  LUE TÄSTÄ KILPAILUN SÄÄNNÖT

Kilpailun tuomareina toimivat yhteistyökumppaneiden palveluksessa olevat, leipomon käytännön työt hallitsevat ammattilaiset. Tuotteiden arvioinnissa he kiinnittävät huomiota kilpailun teeman toteutukseen, ulkonäköön ja taiteellisuuteen.

Kilpailun on ideoinut ja sen säännöt on suunnitellut Leipuriliiton hallituksen puheenjohtaja Jari Elonen. Yhteistyökumppaneiksi ovat tulossa Condite Oy, Fazer Mylly, Finnbakels Oy, Mauste-Sallinen Oy, Suomen Sokeri Oy ja Valio Oy. Condite Oy toimii myös Suomen Leipuriliiton leipurimaajoukkueen pääyhteistyökumppanina.

Elintarviketeollisuus-messuilla Tampereella on perinteisesti järjestetty Suomen Leipuriliiton leipureiden ja kondiittoreiden kilpailu. Näin olemme luvanneet tehdä myös tänä vuonna. Tampereen messu- ja urheilukeskuksessa järjestettävän tapahtuman päivämäärät ovat 13.-14. syyskuuta. Kilpailun järjestelyt ovat valitettavasti menneet ns. viime tippaan. Tähän syynä on ollut se, että tavoite on ollut ja on edelleen, että molempien kilpailupäivien voittotuote pääsisi esille Presidentinlinnan vastaanotolle 6.12.2017. Lopullista vastausta Presidentinlinnasta ei ole vielä tullut.

Toivomme, että oppilaitoksista ja Leipuriliiton jäsenyrityksistä ilmoittautuu kilpailuun innokkaita alan ammattilaisia näyttämään, että suomalaisilla leipureilla ja kondiittoreilla on osaamista myös koristetöiden saralla. Kumpaankin sarjaan mahtuu kilpailemaan kymmenen joukkuetta.

Ilmoittautuminen kilpailuun viimeistään 17.8.2017 Suomen Leipuriliittoon osoitteeseen kati.sinda@leipuriliitto.fi

TERVETULOA MUKAAN!