Linkosuon Leipomo menestyi Lidlin vientikilpailussa

13.10.2017

Linkosuon Leipomon Sour Cream Ruislastu sai kunniamaininnan Lidlin järjestämässä Viedään Suomi-ruoka maailmalle! -kilpailussa. Kunniamaininta jaettiin kotimaisen työllistämisen ja elintarvikeosaamisen arvostamisesta. Koko kilpailun voitto meni Helsingin Myllylle.

-    Linkosuon Leipomo Oy on perheyritys, jonka arvoina ovat laatu, periksiantamattomuus ja rohkeus. Vaikka he ovat perinteinen yritys, he ovat uskaltaneet uusiutua ja kehittää toimintaansa. Lisäksi he ovat hyvä työnantaja, joka työllistää Suomessa ja panostaa henkilöstönsä hyvinvointiin, perusteli kunniamaininnan jakanut Elintarviketeollisuusliiton toimitusjohtaja Pia Pohja.

Koko kilpailun voiton vei Helsingin Mylly Oy Helsinki Mills Overnight Oats Mix -tuorepuurollaan.  Perusteluiden mukaan se vastaa kaikkiin maailmalla vallitseviin terveystrendeihin. Tuote on pitkälle jalostettu, suomalaisista raaka-aineista tehty. Tuotteella on todellista vientipotentiaalia ja yritykseltä löytyy kykyä markkinoida sitä. Maailmalla ei ole käytännössä markkina-aluetta, jonne tuote ei sopisi. Palkintona Lidl maksaa Helsingin Myllylle vientiä edistävän henkilön palkan vuodeksi ja auttaa yritystä avaamaan ovia vientiin.

Jo nyt Helsingin Myllyn tuotteita viedään noin 40 maahan ympäri maailman. Vastikään  valmistui myös Helsingin Myllyn Vaasassa sijaitsevan kauramyllyn laajennus. Tehdyt investoinnit kaksinkertaistavat sen tuotantokapasiteetin.

Kilpailussa jaettiin myös kaksi muuta kunniamainintaa. Suomalaisen raaka-aineen käytöstä kunniamaininta meni HKScan Finland Oy:lle, jonka kilpailutuote oli Pork Meat Omega-3 No Antibiotics Ever. Luomuraakasuklaallaan kilpailuun osallistunut Goodio Oy palkittiin puolestaan markkinointiosaamisestaan.

Kaikkiaan kilpailuun oli ilmoitettu sata elintarviketta, joista yksitoista ylsi finaaliin asti. Voittaja ja kunniamaininnan saajat julkistettiin 12.10. 2017 Lidlin ruokavientiseminaarissa Finlandia-talossa.