Elintarviketeollisuusliiton toimitusjohtaja vaihtuu

5.1.2021

TIEDOTE  5.1.2021

Toimitusjohtaja Pia Pohja jättää tehtävänsä Elintarviketeollisuusliitossa, ja liiton hallitus käynnistää uuden toimitusjohtajan hakuprosessin. ETL:n toimitusjohtajana vuodesta 2017 toiminut Pohja jatkaa tehtävässään helmikuun lopulle. Vastuiden siirtymisen aikataulu tarkentuu seuraajan löydyttyä.

– Kuluneen lähes neljän vuoden aikana olemme koko ETL:n toimiston, hallituksen sekä jäsenyritysten kanssa muovanneet liiton strategiaa ja toimintatapoja sekä uudistaneet liiton moderniksi edunvalvontaorganisaatioksi. Olemme vieneet yhdessä elintarvikealaa ja aktiivista ruokakeskustelua eteenpäin, Pia Pohja summaa.

–  Lisäksi hyvällä yhteistyöllä koko ruokaketjussa olemme selvinneet raskaasta koronavuodesta ja suomalaisten ruokahuollon turvaamisesta loistavasti. Tämä on minulle hyvä hetki siirtyä eteenpäin, Pia Pohja toteaa.

Elintarviketeollisuusliiton hallituksen puheenjohtaja, Valio Oy:n toimitusjohtaja Annikka Hurme kiittää Pia Pohjaa liiton hyväksi tehdystä työstä. Uuden toimitusjohtajan haku aloitetaan saman tien.

–  Viimeiset vuodet ovat olleet erittäin turbulentteja myös elintarvikealalla ja haluan kiittää Piaa hyvästä työstä sekä toivottaa menestystä uusiin haasteisiin. Lähes 80-vuotiaalla Elintarviketeollisuusliitolla on tärkeä rooli koko Suomen elinkeinoelämässä, ja liiton työn vaikuttavuutta tulee kasvattaa tulevaisuudessakin, Annikka Hurme sanoo.