Pirjon Pakari Kauhajoki Oy on Vuoden 2020 Gluteeniton yritys

25.2.2021

Keliakialiiton Vuoden 2020 gluteeniton yritys -tunnustuksella on palkittu Pirjon Pakari Kauhajoki Oy. Yrityksen kaikki tuotteet myydään Hannun 100 % Gluteeniton -brändin alla. Pirjo Pakari Kauhajoki Oy on yksi leipomoyrittäjä Hannu Malmivaaran yrityksistä.

Kilpailuraati perustelee voittajan valintaa Pirjon Pakari Kauhajoki Oy:n pitkäjänteisellä tuotekehityksellä, innovatiivisuudella ja tuotevalikoiman monipuolisuudella. Tuotevalikoimassa on muun muassa tuoreita leipiä, kuivattuja hapannappeja ja pikkuleipiä.

Vuoden Gluteeniton yritys -kunniamaininnan sai Kahvila Nikolai Joensuusta.

Vuoden 2020 gluteenittomaksi tuotteeksi valittiin Myllärin Kasvis Kaura Ateria-aines. Kunniamaininnan sai Pirkka gluteeniton rahkamunkki, jonka valmistaa Pirkkalassa Brander Oy. Vuoden gluteenittoman tuotteen valintakriteereinä ovat muun muassa maku, saatavuus, monipuolinen käytettävyys, uutuusarvo, ravitsemuksellisuus ja hinta. Edellytyksenä on, että tuote on tullut markkinoille edellisen valinnan jälkeen