Jäsenyritykset; tervetuloa kilpailemaan Leipomoalan SM-joukkuekilpailuun 13.-14.9.2022!

9.3.2022

Leipomoalan SM-joukkuekilpailu järjestetään ensi syyskuussa Tampereella Elintarviketeollisuus-messujen yhteydessä. Osa kilpailutuotteista tehdään Tampereen seudun ammattiopisto Tredun Kangasalan toimipisteessä.

Kilpailun järjestää Suomen Leipuriliitto yhteistyökumppaneineen ja toivotamme kaikki Leipuriliiton jäsenyritykset tervetulleiksi kilpailemaan!

SM-joukkuekilpailu piti järjestää jo vuonna 2020, mutta se jouduttiin koronan vuoksi tuolloin peruttamaan. Myös Elintarviketeollisuus-messut, joiden yhteydessä kilpailun piti olla, peruttiin tuolloin. Nyt messut pidetään 14.-15. syyskuuta 2022. Samassa yhteydessä järjestetään myös Leipomoalan SM-joukkuekilpailu 13.-14. syyskuuta.

Kilpailu on leipomoiden välinen ja siinä kilpailevat leipomoiden kaksihenkiset joukkueet. Kukin joukkue valmistaa kilpailussa tuotteita kolmessa sarjassa, jotka ovat ruokaleipä, välipalatuote ja konditoriatuote. Kaikki tuotteet voidaan harjoitella etukäteen ja ne valmistetaan kilpailussa joukkueiden valitsemalla työnjaolla. Kilpailuaikaa on yhteensä seitsemän tuntia, josta ruokaleivälle ja välipalatuotteelle neljä tuntia, konditoriatuotteelle kolme tuntia.

Kilpailu käydään kahtena päivänä ja kahdessa eri paikassa. Tampereen seudun ammattiopisto Tredun Kangasalan toimipisteessä tehdään ensin ruokaleipä ja välipalatuote tiistaina 13. syyskuuta. Seuraavana päivänä keskiviikkona 14. syyskuuta joukkueet kuljettavat ruokaleivän ja välipalatuotteen Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen Elintarviketeollisuus 2022 -messuille, jossa tehdään konditoriatuote. Messuilla myös arvioidaan kaikki kolme kilpailutuotetta ja palkitaan voittajat. Kilpailussa palkitaan kolme parasta joukkuetta. LUE LISÄÄ KILPAILUN SÄÄNNÖiSTÄ TÄSTÄ

Tuomareina toimivat yhteistyökumppaneiden palveluksessa olevat, leipomon käytännön työt hallitsevat ammattilaiset.

Yhteistyökumppaneita ovat Condite Oy, Finnbakels Oy, Leipurin Oy, Mauste-Sallinen Oy ja Valio Oy sekä lisäksi Tampereen Messut Oy ja Tampereen seudun ammattiopisto Tredun Kangasalan toimipiste.

Mukaan mahtuu enintään kahdeksan joukkuetta/leipomoa ilmoittautumisjärjestyksessä, joten kannattaa ilmoittautua nopeasti. Myös niiden, jotka jo 2020 ehtivät ilmoittautua, on ilmoittauduttava uudelleen.

Ilmoittautumiset ottaa vastaan Leipuriliitossa Kati Sinda osoitteessa kati.sinda@leipuriliitto.fi tai numerossa 050 330 5661.