K-citymarket Pikko Joensuusta on Vuoden 2012 Leipäkauppa

2.2.2012

K-CITYMARKET PILKKO JOENSUUSTA ON VUODEN 2012 LEIPÄKAUPPA

Suomen Leipuriliitto ry paikallisyhdistyksineen on valinnut 16. kerran Vuoden Leipäkaupan. Vuoden 2012 Leipäkauppa on K-citymarket Joensuu, Pilkko,

Juha ja Mari Kupiainen Oy.

Monivaiheinen Vuoden 2012 Leipäkauppa -kilpailu eteni siten, että Suomen Leipuriliitto ry:n paikallisyhdistykset (14 kpl) valitsivat omalta alueeltaan parhaaksi katsomansa päivittäistavarakaupan leipä-osaston ja nimesivät sen ehdokkaakseen vuoden leipäkaupaksi. Tunnustuksena alueellisesta valinnasta myymälä sai leipäosastolleen ehdokkuudesta kertovan banderollin. Loppukilpailuun valittiin kolme päi-vittäistavarakauppaa, jotka olivat

K-citymarket Seppälä, Jyväskylä
K-citymarket Pilkko, Joensuu
Stockmann Herkku, Helsinki

Voittajan valitsi raati, johon kuuluivat kehityspäällikkö Katja Pethman Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry:stä, tuotekehittäjä Pasi Koskinen Fazer Leipomot Oy:stä, tuoteryhmähallintapäällikkö Saija Miettinen Vaasan Oy:stä, toiminnanjohtaja Kaisa Mensonen Leipätiedotus ry:stä sekä toimitusjohtaja Mika Väyrynen Suomen Leipuriliitto ry:stä.

K-citymarket Pilkko tarjoaa asiakkailleen näyttävän ja monipuolisen suomalaisen leipäosaston, jossa on runsas valikoima valtakunnallisten, alueellisten ja paikallisten leipomoiden tuoretuotteita. Leipäosaston yleisilme on viihtyisä ja tuotteet on aseteltu selkeästi esiin. Paikalliset makutottumuk-set on huomioitu valikoimassa ja sesonkituotteet ovat myymälässä hyvin esillä. Gluteenittomissa tuotteissa tarjotaan myös tuorevaihtoehtoja. Tuotteille lisäarvoa tuovat ominaisuudet (luomu, paikallinen jne.) on hyvin merkitty hyllyjen reunoihin. K-citymarket Pilkon siistillä ja viihtyisällä lei-päosastolla on miellyttävä asioida.

Vuoden 2012 Leipäkauppa julkistettiin Joensuussa 2.2.2012. Kauppiaspariskunta Juha ja Mari Kupiaiselle ojennettiin voittobanderolli ja kunniakirja valinnasta Vuoden Leipäkaupaksi. Kultami-talit ja kukat saivat leipäosaston hoitajat Ulla Hyypiä, Eija Hietala, Minna Mustonen ja Taina Räty.

Vuoden Leipäkauppa -kilpailu järjestetään nykyisin kahdessa sarjassa. Joka toinen vuosi kilpailussa ovat mukana pienemmät päivittäistavarakaupat ja joka toinen vuosi hypermarketit ja tavaratalot. Vuoden 2012 Leipäkauppa -kilpailussa olivat mukana hypermarketit ja tavaratalot. Vuoden 2011 Leipäkaupaksi valittiin S-market Wiklund-Herkku, Turku.

Vuoden Leipäkauppa -titteli on tunnustus työstä suomalaisen leipäkaupan kehittämisessä.