K-supermarket Reimari Paraisilta on Vuoden 2017 Leipäkauppa

14.2.2017

Oikealla kauppiaspariskunta Kim ja Carita Mattsson, vasemmalla leipäosaston hoitajat Armi Vähäsarja ja Tuula Heino. Banderolli ripustetaan kaupassa leipäosaston yläpuolelle.

Suomen Leipuriliitto ry paikallisyhdistyksineen on valinnut 21. kerran Vuoden Leipäkaupan. Vuoden 2017 Leipäkauppa on Paraisilla sijaitseva K-supermarket Reimari, Oy K & C Mattsson Ab.

Monivaiheinen Vuoden Leipäkauppa -kilpailu eteni siten, että Suomen Leipuriliitto ry:n paikallisyhdistykset (14 kpl) valitsivat omalta alueeltaan parhaaksi katsomansa päivittäistavarakaupan leipäosaston ja nimesivät sen ehdokkaakseen Vuoden Leipäkaupaksi. Kaikki nämä myymälät saivat leipäosastolleen ehdokkuudesta kertovan banderollin. Loppukilpailuun valittiin niiden joukosta kolme päivittäistavarakauppaa: K-supermarket Ruokapori, Pori, K-Market Pirkanpoika, Pirkkala ja K-supermarket Reimari, Parainen.

Loppukilpailuraadin mukaan K-supermarket Reimari tarjoaa asiakkailleen hyvin hoidetun ja kodikkaan leipäosaston, jonka tuotteet tulevat niin paikallisista, alueellisista kuin valtakunnallisistakin leipomoista. Tuotteet ovat valtaosin Suomessa valmistettuja, mikä on kilpailussa tärkeä arvostelukriteeri. Osaston valikoima on runsas ja houkuttelee kokeilemaan myös uusia leipävaihtoehtoja.

Voittajan valitsi raati, johon kuuluivat markkinointipäällikkö Veera Tammenmaa, Leipomo Rosten Oy, myyntineuvottelija Mai Britt Jaakkola, Leivon Leipomo Oy, toiminnanjohtaja Kaisa Mensonen, Leipätiedotus ry, toimialapäällikkö Pekka Heikkilä, Kauppamyllyjen Yhdistys ry sekä toimitusjohtaja Mika Väyrynen, Suomen Leipuriliitto ry.

Voittajakaupan leipäosastolla myös paikalliset makutottumukset on otettu hyvin huomioon ja paikalliset pienetkin leipomot on nostettu hyvin esiin. Sesonkituotteita samoin kuin gluteenittomia tuotteita löytyy leipäosastolta kattava valikoima. Leipäosasto on erittäin hyvin hoidettu ja lähes poikkeuksellisen siisti. Tuotteet ovat hyllyissä hyvässä järjestyksessä, mikä helpottaa tuotteiden löytymistä. Leipäosastolla on käytetty kekseliäästi myös erilaisia kaluste-elementtejä, kuten puulaatikoita, liitutauluja ja jalallisia julistetelineitä, jotka herättävät asiakkaan mielenkiinnon. Myymälän leipäosaston hoitajat ovat ammattilaisia, jotka tekevät työtään sydämellään. K-supermarket Reimarin leipäosasto näyttäytyy asiakkaan kannalta miellyttävänä ja kutsuvana paikkana tehdä leipäostokset hyvällä mielellä runsaasta valikoimasta.

K-supermarket Reimari on valittu Vuoden Leipäkaupaksi myös vuonna 2009. Sen yrittäjinä toimii edelleen kauppiaspariskunta Kim ja Carita Mattsson.

Vuoden 2017 Leipäkauppa julkistettiin Paraisilla 14.2.2017. Leipäosaston hoitajat Tuula Heino ja Armi Vähäsarja palkittiin kultamitalein. Myymälän puolesta kultamitalin ja kunniakirjan otti vastaan kauppias Kim Mattsson.

Vuoden Leipäkauppa -kilpailu järjestetään nykyisin kahdessa sarjassa. Joka toinen vuosi kilpailussa ovat mukana pienemmät päivittäistavarakaupat ja joka toinen vuosi hypermarketit ja tavaratalot. Tänä vuonna kilpailussa olivat mukana pienemmät päivittäistavarakaupat.

Vuoden Leipäkauppa -titteli on tunnustus työstä suomalaisen leipäkaupan kehittämisessä.

Katso video Vuoden Leipäkaupasta https://youtu.be/QLGOtHUCwZI